Πολιτική Αναφορών

H Πολιτική Αναφορών της Εταιρείας ΚΩΣΤΑΣ Α. ΠΑΠΑΕΛΛΗΝΑΣ Α.Ε.Β.Ε. (CPO Greece) (εφεξής η «Εταιρεία») αφορά τη διαδικασία υποβολής αναφορών μέσω των εσωτερικών διαύλων της Εταιρείας, τη διαδικασία παραλαβής και παρακολούθησης των αναφορών αυτών από τον Υπεύθυνο Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών, καθώς και το πλαίσιο προστασίας που παρέχεται στους Αναφέροντες σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Ν.4990/2022.

Η Εταιρεία ενθαρρύνει την υποβολή εμπιστευτικών ή ανώνυμων αναφορών για παραβιάσεις, που πιθανόν λαμβάνουν χώρα εντός της Εταιρείας, μέσω καθορισμένων καναλιών αναφοράς. Η διαχείριση και διερεύνηση των αναφορών διενεργείται με τρόπο ανεξάρτητο που επιτρέπει τη διαφύλαξη της εμπιστευτικότητας μέχρι την εξακρίβωση των αναφερόμενων γεγονότων.

Τα προσωπικά δεδομένα όλων των εμπλεκομένων προστατεύονται, σύμφωνα με το νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο περί Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

1. ΣΚΟΠΟΣ

Σκοπός της παρούσας διαδικασίας είναι:

  • Η εφαρμογή ενός συστήματος εσωτερικής και εξωτερικής αναφοράς παραβιάσεων ενωσιακού δικαίου, η προστασία των προσώπων που αναφέρουν τις εν λόγω παραβιάσεις, η οργάνωση της διαδικασίας υποβολής, παραλαβής και παρακολούθησης των αναφορών και οι κυρώσεις που επιβάλλονται σε περίπτωση παραβίασης.
  • Να ενθαρρύνονται όσοι καλύπτονται από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας να υποβάλλουν αναφορά, σε περίπτωση που υποπέσει στην αντίληψή τους παράνομη συμπεριφορά, σύμφωνα με το Παράγραφο 3.
  • Να προσδιοριστούν τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των αναφέροντων.
  • Να οριστούν οι αρχές και το πλαίσιο διαχείρισης και διερεύνησης των αναφορών.
  • Να επιτευχθεί η πρόληψη, η καταπολέμηση και η αντιμετώπιση των παραβιάσεων εντός της Εταιρείας.

 

2. ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

Οι Αναφορές παράτυπης, αντιδεοντολογικής, παράνομης ή αξιόποινης συμπεριφοράς σχετιζόμενες με τις εργασίες της Εταιρείας περιλαμβάνουν – αλλά δεν περιορίζονται – στα ακόλουθα:

  • Παραβίαση κατά το ενωσιακό δίκαιο, δηλαδή των κανόνων ενωσιακού δικαίου που εμπίπτουν στα παρακάτω πεδία:
  • Δημόσιες συμβάσεις,
  • Χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, προϊόντα και αγορές και πρόληψη της νομιμοποίησης

εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας,

  • Ασφάλεια των προϊόντων,
  • Ασφάλεια των μεταφορών, Προστασία του περιβάλλοντος,
  • Προστασία από την ακτινοβολία και πυρηνική ασφάλεια,
  • Ασφάλεια των τροφίμων και των ζωοτροφών, υγεία και μεταχείριση των ζώων,
  • Δημόσια υγεία,
  • Προστασία των καταναλωτών,
  • Προστασία της ιδιωτικής ζωής κα των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ασφάλεια συστημάτων δικτύου και πληροφοριών,
  • Παραβίαση που θίγει τα οικονομικά συμφέροντα της Ένωσης, καθώς και παραβιάσεις που σχετίζονται με την εσωτερική αγορά, συμπεριλαμβανομένων παραβιάσεων των κανόνων της Ένωσης περί ανταγωνισμού, κρατικών ενισχύσεων, καθώς και παραβιάσεων που αφορούν στην εσωτερική αγορά σχετικά με πράξεις που παραβαίνουν τους κανόνες για τη φορολογία των εταιρειών ή διακανονισμούς.
  • Παραβιάσεις εσωτερικού δικαίου σχετικά με αδικήματα δωροδοκίας και εμπορίας επιρροής όπως τυποποιούνται στα άρθρα 159, 159Α, 235, 236, 237, 237Α και 396 του Ποινικού Κώδικα (ν. 4619/2019, Α’ 95) και στο άρθρο 134 του ν. 5090/2024 (Α’ 30).
  • Οποιαδήποτε παραβίαση  ή αδυναμία  του  Συστήματος Διαχείρισης κατά της Δωροδοκίας.
  • Παραβίαση του Κώδικα Δεοντολογίας, του Κανονισμού Εργασίας και της Πολιτικής κατά της Δωροδοκίας που έχει θεσπίσει η Εταιρεία.
  • Παραβάσεις της εμπιστευτικότητας και της προστασίας των προσωπικών δεδομένων.
  • Κάθε είδους παρενόχληση (π.χ. σεξουαλική, φυλετική, θρησκευτική, ταυτότητας φύλου κ.λπ.), καθώς και κατάχρηση εξουσίας.

Οι διατάξεις της παρούσας Πολιτικής δεν επηρεάζουν και δεν αποκλείουν σε καμία περίπτωση την απευθείας αναφορά στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας.

 

3. ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

Η παρούσα Πολιτική αφορά τις ακόλουθες κατηγορίες προσώπων (εφεξής “Αναφέροντες”):

  • Οι εργαζόμενοι, νυν και πρώην, ορισμένου ή αορίστου χρόνου ή μερικής απασχόλησης ή εποχιακά απασχολούμενοι ή με οποιαδήποτε άλλη σχέση εργασίας ή εντολής.
  • Οι μέτοχοι και τα πρόσωπα που ανήκουν στο Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας, περιλαμβανομένων μη εκτελεστικών μελών, καθώς και εθελοντών και αμειβόμενων ή μη αμειβόμενων ασκουμένων,
  • Πρόσωπα που αναφέρουν ή αποκαλύπτουν δημόσια πληροφορίες σχετικά με παραβιάσεις που έχουν αποκτηθεί στο πλαίσιο εργασιακής σχέσης, η οποία έχει λήξει για οποιονδήποτε λόγο, συμπεριλαμβανομένης της συνταξιοδότησης, καθώς και σε αναφέροντες των οποίων η εργασιακή σχέση δεν έχει ακόμη ξεκινήσει, σε περιπτώσεις που πληροφορίες σχετικά με παραβιάσεις έχουν αποκτηθεί κατά τη διάρκεια της διαδικασίας πρόσληψης ή σε άλλο στάδιο διαπραγμάτευσης πριν από τη σύναψη σύμβασης.
  • Τρίτα μέρη που συνδέονται συμβατικά με την Εταιρεία καθώς και οποιαδήποτε πρόσωπα εργάζονται υπό την εποπτεία και τις οδηγίες τους (καλούμενοι στην παρούσα πολιτική «εξωτερικοί συνεργάτες») και συγκεκριμένα σύμβουλοι, ανάδοχοι, εργολάβοι, υπεργολάβοι, προμηθευτές και πάσης φύσεως συνεργάτες.

 

4. ΥΠΟΒΟΛΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΤΩΝ ΑΝΑΦΟΡΩΝ

Κάθε εργαζόμενος, καθώς και κάθε άλλο πρόσωπο που ορίζεται στην Παράγραφο 4, που απέκτησε πληροφορίες σχετικά με παραβιάσεις όπως ορίζονται στην Παράγραφο 3 στο πλαίσιο των εργασιακών του καθηκόντων δικαιούται να υποβάλλει Αναφορές, οι οποίες μπορούν να γίνουν και ανώνυμα.

Ως Υπεύθυνος Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών (“Υ.Π.Π.Α.”) που θα είναι το αρμόδιο όργανο για την παραλαβή και την εξέταση των Αναφορών ορίζεται η Αγγελική Χαραλαμπίδη, Υπεύθυνη Φαρμακοποιός της Εταιρείας.

Ο Υ.Π.Π.Α. είναι αρμόδιος να:

  • παρέχει τις κατάλληλες πληροφορίες σχετικά με τη δυνατότητα υποβολής αναφοράς εντός του φορέα και κοινοποιεί τις σχετικές πληροφορίες σε εμφανές σημείο του φορέα,
  • παραλαμβάνει αναφορές σχετικά με παραβιάσεις που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος,
  • βεβαιώνει την παραλαβή της αναφοράς στον αναφέροντα εντός προθεσμίας επτά (7) εργάσιμων ημερών από την ημέρα παραλαβής,
  • προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου να επιληφθούν της αναφοράς τα αρμόδια όργανα του φορέα ή οι αρμόδιοι κατά περίπτωση φορείς, ή περατώνει τη διαδικασία, με την αρχειοθέτηση της αναφοράς, αν είναι ακατάληπτη ή υποβάλλεται καταχρηστικά ή δεν περιέχει περιστατικά τα οποία να στοιχειοθετούν παραβίαση του ενωσιακού δικαίου ή δεν συντρέχουν σοβαρές ενδείξεις για τέτοια παραβίαση και την κοινοποίηση της σχετικής απόφασης στον αναφέροντα ο οποίος, αν θεωρεί ότι δεν αντιμετωπίστηκε αποτελεσματικά, δύναται να την επανυποβάλλει στην Ε.Α.Δ., η οποία, ως εξωτερικός δίαυλος, ασκεί τις αρμοδιότητες του άρθρου 12,
  • διασφαλίζει την προστασία της εμπιστευτικότητας της ταυτότητας του αναφέροντος και κάθε τρίτου που κατονομάζεται στην αναφορά, εμποδίζοντας την πρόσβαση σε αυτή σε μη εξουσιοδοτημένα πρόσωπα,
  • παρακολουθεί τις αναφορές και διατηρεί επικοινωνία με τον αναφέροντα και, εφόσον απαιτείται, ζητά περαιτέρω πληροφορίες από αυτόν,
  • παρέχει ενημέρωση στον αναφέροντα για τις ενέργειες που αναλαμβάνονται μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα, το οποίο δεν υπερβαίνει τους τρεις (3) μήνες από τη βεβαίωση παραλαβής, ή αν δεν έχει αποσταλεί βεβαίωση στον αναφέροντα, τους τρεις (3) μήνες από το πέρας των επτά (7) εργάσιμων ημερών από την υποβολή της αναφοράς,
  • παρέχει σαφείς και εύκολα προσβάσιμες πληροφορίες για τις διαδικασίες υπό τις οποίες οι αναφορές μπορούν να υποβληθούν στην Ε.Α.Δ. και, κατά περίπτωση, σε δημόσιους φορείς ή θεσμικά και λοιπά όργανα ή οργανισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και
  • σχεδιάζει και συντονίζει επιμορφωτικές δράσεις σχετικά με τη δεοντολογία και την ακεραιότητα, συμμετέχει στη χάραξη εσωτερικών πολιτικών για την ενίσχυση της ακεραιότητας και της διαφάνειας στην Εταιρεία.

Η Αναφορά μπορεί να υποβληθεί μέσω των ακόλουθων διαύλων:

  • Ηλεκτρονικά μέσω συμπλήρωσης φόρμας στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας www.cpogroup.gr,
  • Σε κυτίο αναφορών εντός του κτιρίου της εταιρείας,
  • Ταχυδρομικά στη διεύθυνση Αγίων Αναργύρων 170, Κορωπί 194 00,
  • Προφορικά, μέσω προσωπικής συνάντησης με τον Υ.Π.Π.Α, κατόπιν αίτησης του αναφέροντος

Επιπλέον, θα πρέπει να τηρούνται οι ακόλουθες γενικές αρχές και κατευθύνσεις για την υποβολή αναφορών:

  • Η αναφορά της παραβίασης θα πρέπει να γίνεται με καλή πίστη και χωρίς καθυστέρηση, αμέσως μόλις αυτή γίνει αντιληπτή.
  • Η αναφορά πρέπει να είναι σαφής και να περιλαμβάνουν, κατ’ ελάχιστον, λεπτομερή περιγραφή των γεγονότων που συνέβησαν και του τρόπου με τον οποίο ο Αναφέρων έλαβε γνώση αυτών, την ημερομηνία και τον τόπο των γεγονότων, τα στοιχεία των εμπλεκόμενων και οποιοσδήποτε άλλες πληροφορίες κρίνονται απαραίτητες για την αποτελεσματική διερεύνηση των αναφερόμενων γεγονότων.
  • Ευαίσθητα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που αποκαλύπτουν φυλετική ή εθνοτική καταγωγή, πολιτικά φρονήματα, θρησκευτικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις, συμμετοχή σε συνδικαλιστική οργάνωση, γενετικά δεδομένα, δεδομένα σχετικά με την υγεία, δεδομένα σχετικά με τη σεξουαλική ζωή ή τον γενετήσιο προσανατολισμό ενός ατόμου, και γενικότερα πληροφορίες που δε σχετίζονται με το περιστατικό δεν πρέπει να περιλαμβάνονται στην αναφορά.
  • Ο αναφέρων δε χρειάζεται να είναι απολύτως σίγουρος για τη βασιμότητα της αναφοράς του. Αρκεί να διατηρεί εύλογες ανησυχίες ή υπόνοιες και να τελεί σε καλή πίστη. Δεν πρέπει να προβαίνει σε παράνομες ενέργειες που μπορούν να θέσουν τον εαυτό του, την Εταιρεία ή κάποιον τρίτο σε κίνδυνο, προκειμένου να αναζητήσει και να συλλέξει περισσότερα στοιχεία για να στηρίξει την αναφορά του.
  • Ο αναφέρων θα πρέπει να είναι διαθέσιμος και προσβάσιμος, είτε εμπιστευτικά είτε ανώνυμα, να παράσχει περαιτέρω πληροφορίες, εφόσον του ζητηθούν.

Συμπληρωματικά, αναφέρεται πως βρίσκεται σε λειτουργία ο εξωτερικός δίαυλος της Ε.Α.Δ., που αποτελεί ένα εμπιστευτικό κανάλι ηλεκτρονικής υποβολής αναφορών, το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί για υποβολή αναφορών σχετικά με παραβιάσεις του ενωσιακού δικαίου, οι οποίες έγιναν αντιληπτές εντός του εργασιακού πλαισίου, ανεξάρτητα του αν έχει υποβληθεί αναφορά στους εσωτερικούς διαύλους της Εταιρείας. Περισσότερες πληροφορίες για την υποβολή αναφορών στην Ε.Α.Δ. βρίσκονται στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://extwhistle.aead.gr/#/.

 

5. ΤΗΡΗΣΗ ΑΡΧΕΙΟΥ ΑΝΑΦΟΡΩΝ

Ο Υ.Π.Π.Α. τηρεί αρχείο για κάθε αναφορά που παραλαμβάνει, σύμφωνα με τις απαιτήσεις εμπιστευτικότητας που προβλέπονται στο άρθρο 14 του ν.4990/2022. Οι αναφορές αποθηκεύονται για εύλογο και αναγκαίο χρονικό διάστημα, προκειμένου να είναι ανακτήσιμες και να τηρηθούν οι απαιτήσεις που επιβάλλονται από τον παρόντα, το ενωσιακό ή εθνικό δίκαιο και πάντως μέχρι την ολοκλήρωση κάθε έρευνας ή δικαστικής διαδικασίας που έχει εκκινήσει ως συνέπεια της αναφοράς σε βάρος του αναφερομένου, του αναφέροντος ή τρίτων προσώπων.

Όταν για την υποβολή αναφοράς χρησιμοποιείται τηλεφωνική γραμμή ή άλλο σύστημα τηλεφωνικών μηνυμάτων, επιτρέπεται η καταγραφή της συνομιλίας, εφόσον ο αναφέρων έχει νομίμως συγκατατεθεί. Ο ΥΠΠΑ έχει το δικαίωμα να τεκμηριώσει την προφορική υποβολή αναφοράς είτε με καταγραφή της συνομιλίας σε σταθερή και ανακτήσιμη μορφή είτε με πλήρη και ακριβή μεταγραφή της συνομιλίας, που συντάσσεται για τον χειρισμό της αναφοράς, παρέχοντας στον αναφέροντα τη δυνατότητα να επαληθεύσει, να διορθώσει και να συμφωνήσει με τη μεταγραφή της συνομιλίας, υπογράφοντάς την.

Όταν ένα πρόσωπο ζητήσει συνάντηση με τον Υ.Π.Π.Α για να υποβάλει αναφορά, με την επιφύλαξη της συναίνεσης του αναφέροντος, τηρούνται πλήρη και επακριβή πρακτικά της συνάντησης σε σταθερή και ανακτήσιμη μορφή, είτε με καταγραφή της συνομιλίας σε σταθερή και ανακτήσιμη μορφή, είτε με ακριβή πρακτικά της συνάντησης, που συντάσσονται από τον Υ.Π.Π.Α. για τον χειρισμό της αναφοράς, παρέχοντας στον αναφέροντα τη δυνατότητα να επαληθεύσει, να διορθώσει και να συμφωνήσει με τα πρακτικά της συνάντησης, υπογράφοντάς τα.

Σε περίπτωση άρνησης υπογραφής της αναφοράς, γίνεται σχετική μνεία από τον ΥΠΠΑ.

 

6. ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Η Εταιρεία ενθαρρύνει τους εργαζομένους και τους εξωτερικούς συνεργάτες της να υποβάλουν αναφορές για παραβιάσεις μέσω των υφιστάμενων καναλιών αναφοράς.

Η Εταιρεία οφείλει να προστατεύει όλους όσους περιλαμβάνονται στο Προσωπικό Πεδίο εφαρμογής (παρ.3) της παρούσας Πολιτικής και αναφέρουν με καλή πίστη παραβιάσεις. Συγκεκριμένα, δεσμεύεται ότι θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε να μην αποκαλύπτονται δεδομένα που οδηγούν στην ταυτοποίηση του αναφέροντος πέρα από τα εξουσιοδοτημένα μέλη του προσωπικού που είναι αρμόδια να λαμβάνουν ή να παρακολουθούν τις αναφορές, εκτός εάν ο Αναφέρων δώσει τη ρητή συγκατάθεσή του ή εάν η αποκάλυψη απαιτείται από το εφαρμοστέο ενωσιακό ή εθνικό δίκαιο και σύμφωνα με τις εκάστοτε οικείες προϋποθέσεις. Στην τελευταία αυτή περίπτωση, ο Αναφέρων θα ενημερώνεται εγγράφως εκ των προτέρων σχετικά, εκτός εάν άλλως προβλέπεται στην οικεία νομοθεσία.

Η Εταιρεία απαγορεύει οποιαδήποτε μορφή αντίποινων κατά του Αναφέροντος,  συμπεριλαμβανομένων των απειλών και ενεργειών αντεκδίκησης. Απαγορεύονται, ιδίως, οι ακόλουθες μορφές αντιποίνων:

  1. παύση, απόλυση ή άλλα ισοδύναμα μέτρα,
  2. υποβιβασμός, παράλειψη ή στέρηση προαγωγής,
  3. αφαίρεση καθηκόντων, αλλαγή τόπου εργασίας,μείωση μισθού, μεταβολή του ωραρίου εργασίας,
  4. στέρηση κατάρτισης,
  5. αρνητική αξιολόγηση επιδόσεων ή αρνητική επαγγελματική σύσταση,
  6. επίπληξη, επιβολή πειθαρχικού ή άλλου μέτρου, περιλαμβανομένης χρηματικής ποινής,
  7. καταναγκασμός, εκφοβισμός, παρενόχληση ή περιθωριοποίηση,
  8. διάκριση ή άδικη αντιμετώπιση,
  9. μη μετατροπή σύμβασης προσωρινής απασχόλησης σε μόνιμη,
  10. μη ανανέωση ή πρόωρη διακοπή σύμβασης προσωρινής απασχόλησης,
  11. σκόπιμη βλάβη, περιλαμβανομένης προσβολής της φήμης, ιδίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ή οικονομική ζημία, περιλαμβανομένης επιχειρηματικής ζημίας και απώλειας εισοδήματος,
  12. καταχώριση σε λίστα ανεπιθύμητων («μαύρη λίστα»), βάσει τομεακής ή κλαδικής επίσημης ή ανεπίσημης συμφωνίας, που μπορεί να συνεπάγεται ότι το πρόσωπο δεν πρόκειται να βρει θέση εργασίας στον τομέα ή στον κλάδο στο μέλλον,
  13. πρόωρη διακοπή ή ακύρωση σύμβασης για εμπορεύματα ή υπηρεσίες,
  14. ανάκληση ή ακύρωση διπλώματος ή αδείας,
  15. παραπομπή για ψυχιατρική ή ιατρική παρακολούθηση,
  16. άρνηση ή στέρηση παροχής εύλογων προσαρμογών σε άτομα με αναπηρία.

 

7. ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΚΟΛΟΥΘΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

Ο ΥΠΠΑ  (και μέλος της Δομής Συμμόρφωσης κατά της δωροδοκίας), είναι αρμόδιος για την διερεύνηση κάθε αναφοράς αφού ενημερώσει άμεσα τα λοιπά μέλη της Δομή Συμμόρφωσης της Εταιρείας, σε περίπτωση που η αναφορά πραγματεύεται εύλογη πεποίθηση,  επιχειρούμενη,  εικαζόμενη  ή  πραγματική  δωροδοκία  ή  οποιαδήποτε  παραβίαση  ή αδυναμία  του  Συστήματος Διαχείρισης κατά της Δωροδοκίας ή παραβίαση του Κώδικα Δεοντολογίας, του Κανονισμού Εργασίας και της Πολιτικής κατά της Δωροδοκίας που έχει θεσπίσει η Εταιρεία.

Επίσης, μπορεί να οριστεί στην ομάδα διερεύνησης της αναφοράς και κάποιο άλλο αρμόδιο όργανο (πχ. η Δομή Συμμόρφωσης για θέματα δωροδοκίας) ή άλλο στέλεχος της εταιρείας εφόσον για τη διερεύνηση απαιτούνται ειδικές γνώσεις και εφόσον δεν προκύπτει σύγκρουση συμφερόντων σε σχέση με την αναφορά. Όπου κρίνεται απαραίτητο  ανάλογα με το αντικείμενο της διερεύνησης, δύναται να λαμβάνεται υποστήριξη και από εξωτερικούς συνεργάτες, όπως νομικούς συμβούλους, εξωτερικούς ελεγκτές, και εξειδικευμένους εμπειρογνώμονες. Καθ’ όλη τη διάρκεια της έρευνας τηρούνται οι αρχές της αμεροληψίας, της δικαιοσύνης και της εμπιστευτικότητας έναντι όλων των εμπλεκομένων μερών.

Κατά τη διάρκεια της έρευνας, εφόσον κριθεί αναγκαίο, μπορεί να ζητήσουν επικοινωνία με τον Αναφέροντα και, εφόσον χρειασθεί, ζητούν και περαιτέρω πληροφορίες από αυτόν σχετικά με την Αναφορά του.

Η ομάδα διερεύνησης της αναφοράς, που σχηματίζεται κατά περίπτωση προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου να επιληφθούν της Αναφοράς τα αρμόδια όργανα της Εταιρείας, ή περατώνουν την διαδικασία με την αρχειοθέτηση της Αναφοράς, εάν είναι ακατάλυπτη ή υποβάλλεται καταχρηστικά ή δεν περιέχει περιστατικά τα οποία να στοιχειοθετούν παραβίαση του ενωσιακού δικαίου ή δεν συντρέχουν σοβαρές ενδείξεις για τέτοια παραβίαση. Στη συνέχεια, ο Υ.Π.Π.Α κοινοποιεί την απόφαση αρχειοθέτησης στον Αναφέροντα.

Μετά την ολοκλήρωση της διερεύνησης, ο ΥΠΠΑ ενημερώνει τον αναφέροντα, εφόσον η αναφορά ήταν επώνυμη, για την απόφαση που ελήφθη σχετικά με την αναφορά του. Η σχετική ανατροφοδότηση προς τον αναφέροντα παρέχεται το αργότερο τρεις (3) μήνες από τη βεβαίωση παραλαβής της αναφοράς ή, εάν δεν έχει αποσταλεί βεβαίωση στον αναφέροντα, τρεις (3) μήνες από τη λήξη του επταημέρου μετά την υποβολή της αναφοράς.

Επιπλέον, η ομάδα διερεύνησης της αναφοράς, συντάσσει αναφορά που συνοψίζει τις έρευνες που διεξήχθησαν και τα αποδεικτικά στοιχεία που συγκεντρώθηκαν. Τα αποτελέσματα αυτά κοινοποιούνται στους επικεφαλής των εμπλεκόμενων τμημάτων, στην Ανώτατη Διοίκηση και το Δ.Σ., προκειμένου να  αποφασιστούν οι διορθωτικές ή και πειθαρχικές/νομικές ενέργειες. Κατά τη διενέργεια αυτών των δραστηριοτήτων, διασφαλίζεται ο σεβασμός του απορρήτου του Αναφέροντος και απαγορεύεται κάθε πράξη αντιποίνων σε βάρος του ή οποιουδήποτε άλλου εμπλεκόμενου μέρους (Παράγραφος 7 Πολιτικής).

 

8. ΤΗΡΗΣΗ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

Κάθε επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, που λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο του παρόντος, διενεργείται για την εκπλήρωση της υποχρέωσης καθιέρωσης διαύλων αναφορών και λήψης των αναγκαίων μέτρων για την παρακολούθησή τους κατά τα άρθρα 8 έως 12 του Ν.4990/2022. Στην έννοια της ανωτέρω επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα υπάγεται, ιδίως, κάθε πληροφορία σχετική με παραβιάσεις στο πλαίσιο εσωτερικών και εξωτερικών αναφορών, συμπεριλαμβανομένης της ανταλλαγής ή διαβίβασής τους. Επιτρέπεται η διαβίβαση στις αρμόδιες εποπτικές και ανακριτικές αρχές των πληροφοριών που διαλαμβάνονται στις αναφορές, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως αποδεικτικά μέσα σε διοικητικές, αστικές και ποινικές έρευνες και διαδικασίες.

Οποιαδήποτε επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα υπό την παρούσα Πολιτική, πραγματοποιείται σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή και Εθνική νομοθεσία καθώς και την Πολιτική της εταιρείας για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Η εταιρεία λαμβάνει τα κατάλληλα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα, ώστε, κατά την υποβολή και την παρακολούθηση των αναφορών, να συλλέγονται τα απαραιτήτως αναγκαία και πρόσφορα για την επίτευξη των σκοπών του παρόντος δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα. Δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, τα οποία προφανώς δεν σχετίζονται με τον χειρισμό συγκεκριμένης αναφοράς, ή είναι υπερβολικά, δεν συλλέγονται, ή αν έχουν συλλεγεί τυχαία διαγράφονται αμελλητί. Τα προσωπικά δεδομένα διαγράφονται σε εύλογο χρονικό διάστημα από την ολοκλήρωση της διερεύνησης.

 

9. ΚΥΡΩΣΕΙΣ

Οι αναφέροντες παραβιάσεις δικαιούνται προστασίας, εφόσον, κατά τον χρόνο της αναφοράς είχαν βάσιμους λόγους να θεωρούν ότι οι πληροφορίες σχετικά με τις αναφερόμενες παραβιάσεις ήταν αληθείς και εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ν. 4990/2022. Σε αντίθετη περίπτωση, προβλέπεται ποινή φυλάκισης δύο (2) τουλάχιστον ετών και χρηματική ποινή για τα πρόσωπα τα οποία εν γνώσει τους προέβησαν σε ψευδείς αναφορές ή ψευδείς δημόσιες αποκαλύψεις.

Επιπρόσθετα, με ποινή φυλάκισης και με χρηματική ποινή τιμωρούνται τα πρόσωπα τα οποία:

  • παρεμποδίζουν ή αποπειρώνται να παρεμποδίσουν την υποβολή αναφοράς σε περιπτώσεις παραβιάσεων που εμπίπτουν στο πεδίο προστασίας του ν. 4990/2022,
  • προβαίνουν σε αντίποινα ή κινούν κακόβουλες διαδικασίες σε βάρος των προσώπων που αναφέρονται στο άρθρο 6 του ν. 4990/2022,
  • παραβιάζουν την υποχρέωση τήρησης του εμπιστευτικού χαρακτήρα της ταυτότητας των αναφερόντων κατά παράβαση του άρθρου 14 του ν. 4990/2022 και της παρούσης Πολιτικής.

Για την επιμέτρηση της ποινής συνεκτιμώνται η ένταση των αντιποίνων και η βαρύτητα της παραβίασης. Αν κάποια από τις παραβάσεις που αναφέρονται ανωτέρω τελέστηκε, προς όφελος ή για λογαριασμό νομικού προσώπου, επιβάλλεται σε αυτό διοικητικό πρόστιμο, το ύψος του οποίου δεν μπορεί να είναι μικρότερο από δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ και μεγαλύτερο από πεντακόσιες χιλιάδες (500.000) ευρώ.

 

10.  ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Όλα τα εμπλεκόμενα πρόσωπα της παρούσας πολιτικής οφείλουν να συμμορφώνονται με αυτή. Ο Υ.Π.Π.Α., σε συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη της Δομής Συμμόρφωσης της ΚΩΣΤΑΣ Α. ΠΑΠΑΕΛΛΗΝΑΣ Α.Ε.Β.Ε. (CPO Greece), εξασφαλίζει ότι οι εργαζόμενοι της Εταιρείας ότι η παρούσα πολιτική έχει κοινοποιηθεί στο προσωπικό και έχει ενημερωθεί επαρκώς για το περιεχόμενο της με οποιοδήποτε πρόσφορο μέσο (δια ζώσης ή ηλεκτρονική εκπαίδευση, αποστολή ενημερωτικού υλικού κ.α.).

Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.